Nieuwsbrief (februari) bestuur Binnenstad Hoogeveen

Nieuwsbrief (februari) bestuur Binnenstad Hoogeveen

WEDEROM MOOIE INVESTERINGEN IN ONZE BINNENSTAD:

Beste ondernemers in Binnenstad Hoogeveen,

Ondanks de vreselijke stilte in ons centrum hopen wij dat jullie de moed kunnen blijven vasthouden!

In deze nieuwsbrief hebben wij voor jullie drie bijzondere mededelingen die zullen bijdragen aan een nog rijkere ervaring voor ondernemers, bezoekers en consumenten van onze Binnenstad.

MAYA DE BIJ

Hoogeveen gaat zich de komende jaren enorm promoten met de introductie van Maya de Bij.

De werkgroep marketing heeft toestemming gekregen van het bestuur en de gemeente om met Maya de Bij een unieke mascotte voor Hoogeveen de komende jaren in te gaan zetten.

Met Studio 100, de rechthebbende van Maya, worden nu de contracten opgesteld voor het gebruik van Maya de Bij op het gebied van Educatie, Cultuur, Amusement, Duurzaamheid en Kind vriendelijkheid. Op alle toegangswegen kom je Maya binnenkort tegen en in Hoofdstraat komt een groot ‘selfiebord’ van Maya waar duizenden kinderen zich zullen laten fotograferen.

Hoogeveen maakt hiermee een enorm statement en Maya zal vele duizenden toeristen extra naar het Hoogeveen lokken. “Een unieke gebeurtenis voor Hoogeveen en Drenthe waarbij wij ons enorm onderscheiden”, aldus bestuurslid Marketing Jan Mark Dierckxsens. “Iedereen kan hier op inhaken met acties, projecten en promotie”.

Nieuwe geluidsinstallatie

Zoals u al heeft ervaren met onze nieuwe verlichting hebben wij besloten om te blijven investeren in de aantrekkelijkheid van onze Binnenstad. Na de verlichting is nu ook de geluidsinstallatie aan de beurt om te worden vervangen. Vanaf maandag 8 februari zal gestart worden met de installatie hiervan.

Bijzonder is dat deze geluidsinstallatie straks enorm positief zal bijdragen aan de belevingswaarde voor bezoekers in de Binnenstad. Maar liefst 160 luidsprekers zullen worden geplaatst die de achtergrondmuziek veel beter zullen verspreiden. Deze speakers kunnen tevens in verschillende gewenste zones worden onderverdeeld wat handig is bij evenementen in bepaalde gedeeltes van de Binnenstad.

Ook het versturen van informatie is mogelijk zoals het aankondigen van acties, evenementen maar denk ook aan de veiligheid rondom COVID-19.

De muziekkeuze is per dag(deel) instelbaar. Qua volume zult u geen overlast ervaren want de kwaliteit van het geluid is van hoog niveau ook bij lagere geluidssterkte.

Hierin loopt Hoogeveen straks voor op alle andere binnensteden van Noord Nederland.

Digitale winkelstraat Hoogeveen

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de digitale winkelstraat van Hoogeveen. Dit wordt de nieuwe website van Binnenstad Hoogeveen. Naast een normale website wordt hier ook een digitale winkelstraat in geïntegreerd. De consument kan als het ware virtueel door ons centrum lopen en bij elke kroeg, restaurant, winkel etc alle gegevens per bedrijf opvragen middels een click. Het wordt echt een unieke digitale winkelstraat. In ons komende webinar zullen we alvast e.e.a. laten zien.

Daarnaast komt er een algemene webshop waar ondernemers roulerend aanbiedingen in kunnen zetten.

Binnenkort ontvangen jullie een bericht waarin jullie al jullie gewenste gegevens in kunnen vullen. Belangrijk om deze gegevens in te vullen want als de consument virtueel voor jouw bedrijf staat ziet hij/zij deze gegevens.

Dit project wordt in fases opgeleverd maar moet totaal deze zomer gereed zijn.

Webinar Binnenstad Hoogeveen: DENK MET ONS MEE!

Ook wij willen graag met jullie in contact blijven. Graag jullie mening horen en jullie ervaringen van het afgelopen jaar met ons delen. Waar kunnen wij ons nog beter inzetten voor jou als ondernemer? Waar heb je behoefte aan? Een van de deelnemers zal in ieder geval wethouder Jan Zwiers, verantwoordelijk voor o.a. de binnenstad, zijn en wellicht leven er vragen die we kunnen mee nemen in dit webinar.

Helaas mogen wij nog niet bij elkaar komen maar daarom organiseren wij een bijzondere digitale avond die je absoluut niet mag missen. Om het goed voor te bereiden zal deze avond over 3-4 weken worden gepland. Jullie krijgen daarvoor tijdig nog een uitnodiging. Onze centrum-coördinator John van Regteren hoort graag van jullie welke ideeën of onderwerpen we zouden moeten behandelen deze avond. Neem bij vragen of ideeën gerust rechtstreeks contact op met onze centrumcoördinator John van Regteren via de mail ( coordinator@binnenstadhoogeveen.nl ) of mobiel (06-53490220).

 

Wij vertrouwen erop met deze nieuwsbrief in deze voor velen barre tijden toch weer iets positiefs te hebben gemeld. Mochten er vragen zijn neem dan contact op met John van Regteren.

Met vriendelijke groet,

Jan R. Stam

voorzitter Binnenstad Hoogeveen